Straipsniai, patarimai

7 svarbios priežastys, kodėl reikia dažniau valgyti vištieną

7 svarbios priežastys, kodėl reikia dažniau valgyti vištieną

Skanu, sveika, mažai kaloringa ir greitai paruošiama – rodos, ko daugiau norėti, kai visi skubame, o artėjant vasarai dar ir rūpinamės, kaip padailinti kūno linijas. Medikai, dietologai ir garsiausi virtuvės šefai gali vardyti daugybę priežasčių, kodėl į savo valgiaraštį vertėtų įtraukti kuo daugiau gardžių vištienos patiekalų.

Sužinokite pagrindines!

1. Valgyti vištieną sveika.

Nesvarbu, kepta grilyje ar orkaitėje – vištiena yra idealus pasirinkimas visiems, kas nori būti sveiki ir energingi. Vištienoje yra labai daug organizmui reikalingų maistinių medžiagų ir vitaminų.

Vištienoje gausu visaverčių baltymų, kurie yra gyvybiškai svarbūs kiekvienam – tiek jauniems, tiek vyresnio amžiaus žmonėms. Pastariesiems vištiena ypač reikalinga ir naudinga. Vištienoje esantys visaverčiai baltymai padeda atitolinti ligą, susijusią su kaulų tankio mažėjimu – osteoporozę – ir artritą.

Vištienoje yra gerai subalansuotų, žmogaus organizmui būtinų ir nepakeičiamų aminorūgščių, kurios padeda jaustis sveikam, sočiam ir energingam. Gausios polinesočiosios riebalų rūgštys mažina cholesterolio kiekį kraujyje.

Kai kurių vitaminų bei mineralinių medžiagų, pavyzdžiui, fosforo ir geležies, vištienoje yra net kelis kartus daugiau nei kitos rūšies mėsoje. Fosforas yra būtinas elementas visiems, kas nori džiaugtis sveika šypsena, stipriais kaulais ir puikiai funkcionuojančia nervų sistema. Vištienoje esantis selenas palaiko imuninę, hormoninę sistemas.

Jei po žiemos pleiskanoja oda ir skilinėja lūpos, daugiau valgykite vištos kepenėlių. Jose gausu B grupės riboflavino, kuris atstato išsausėjusią ar pažeistą odą. Be to, valgydami vištienos krūtinėlę, galite apsaugoti save nuo širdies ir kraujagyslių ligų, aterosklerozės. Ši paukščio mėsa slopina ir kontroliuoja homocisteino koncentraciją kraujyje. Amino rūgšties homocisteino perteklius žaloja arterijų sieneles.

2. Vištienoje yra nedaug kalorijų.

Visų viščiuko dalių mėsa yra mažiau kaloringa ir mažiau riebi. Todėl vištieną rekomenduojama valgyti visiems, kas nori būti liekni, sveiki ir gražūs. Bet jei labai kruopščiai skaičiuojate kalorijas, įtraukite į savo valgiaraštį kuo daugiau vištienos krūtinėlės. 100 gramų vertingoje baltoje mėsoje yra tik apie 160 kalorijų ir vos 5 gramai riebalų.

Tačiau liesa vištienos mėsa yra tikra baltymų bomba. Būtent baltymai padeda palaikyti stabilų sveiką kūno svorį, raumenų masę ir reguliuoja cukraus kiekį kraujyje. Todėl vištieną rekomenduojama valgyti po geros treniruotės.

Be to, vištiena skatina medžiagų apykaitą. Vištienoje esantis vitaminas B6 suteikia daug energijos ir skatina metabolizmą – to pasekoje, jūs ne tik būsite energingesni, bet ir greičiau sudeginsite kalorijas.

3. Vištienai pagaminti užtruksite nedaug laiko.

Vos pusvalandis laiko ir galėsite gardžiuotis sveikais vištienos patiekalais. Vištienos mėsa kepa greičiau nei kita mėsa. Be to, paruošti ją taip pat neužtruksite. Vištiena greitai įsisavina marinato ar prieskoninių žolelių skonius. Bet jei labai skubate, rinkitės jau paruoštus vištienos pusgaminius. Bus ir greita, ir skanu, o valgytojų pagyros taip pat garantuotos.

4. Iš vištienos galima pagaminti daug ir įvairių gardžiausių patiekalų.

Kas sakė, kad valgyti vištieną nuobodu? Vištienos ir daržovių vėrinukai, vištienos sriuba, , troškinys su vištiena, vištienos suktinukai, orkaitėje keptas viščiukas, salotos su grilyje kepta vištos krūtinėle ar ant kepsninės paskrudinti vištos sparneliai, blauzdelės – pasirinkimas tikrai didelis.

Skubančios šeimininkės vis dažniau naudojasi gudrybe – perka jau marinuotus pusgaminius.

Tereikia tik šiek tiek fantazijos ir net kasdien valgydami vištieną, jos nepersisotinsite. Be to, prie vištienos dera įvairūs garnyrai – šviežių daržovių salotos, grilyje keptos daržovės, kruopos, makaronai, ryžiai, bulvės.

Vienas sveikiausių vištienos paruošimo būdų – kepti orkaitėje. Pakaks tik įtrinti norimomis prieskoninėmis žolelėmis bei trupučiu alyvuogių aliejaus (jo nepadauginkite) ir kepti 180 °C, kol vištos odelė paruduos. Kadangi vištiena labai gerai įsisavina prieskonių skonius, nebijokite eksperimentuoti. Kas kartą rinkitės vis kitus prieskonius, žoleles, marinatus.

Skubančios šeimininkės vis dažniau naudojasi gudrybe – perka jau marinuotus pusgaminius – viščiuko sparnelius, blauzdeles, specialiame įpakavime orkaitei skirtus marinuotus vištienos produktus. Šie padeda sutaupyti laiko ir kas kartą nustebina savo naujais ir įvairiais skoniais.

Prisiminkite posakį, kad vištiena – tarsi džinsai. Juos galima dėvėti visaip. Viskas priklauso nuo progos.

5. Pasaulyje vis daugiau suvartojama vištienos ne be priežasties.

Kasmet vištienos pasaulyje suvartojama vis daugiau. Ne išimtis ir Lietuva. Statistikos duomenimis, vidutiniškai vienas Lietuvos gyventojas 2014 m., suvartojo net 26 kilogramus vištienos, na o dar 2013 m. šis skaičius siekė 23 kilogramus, prieš 10 metų – 18 kilogramų. Kadangi gamintojai pastebi, jog kasmet paukštienos suvalgoma vis daugiau, galima numanyti, kad dabar šis skaičius netgi didesnis.

Vištienos populiarumo priežasčių daugybė – tai sveika, skani, maistinga mėsa. Be to, ji pigesnė nei kitos mėsos rūšys. Beje, ar žinojote, kad skirtingai pjaustant viščiuką, jį galima padalinti net į trisdešimt dalių!

6. Vištiena pakelia ūpą.

Taip, tai tikra tiesa. Vištienoje daug amino rūgšties triptofano, kuris ataskingas už gerą nuotaiką. Tad jei užklumpa liūdesys ar jaučiate didžiulę įtampą, suvalgykite gabalėlį vištos. Ji pakels smegenyse serotonino, kuris yra atsakingas už mūsų gerą nuotaiką, kiekį.

Net ir pats vištienos kepimas gali tapti puikia pramoga tiek, jos kepėjui, tiek valgytojams. Nesvarbu, kad vasara dar neprasidėjo. Jau dabar surenkite kepimo grilyje vakarėlį lauke. Tai bus puiki proga pasidžiaugti šiltėjančiu pavasarišku oru, susirinkti ir pabendrauti su šeima ar seniai matytais draugais. Gardus maistas ir gera nuotaika garantuoti.

7. Lietuviška vištiena yra kokybiška.

Kartas nuo karto pasigirsta kalbų esą vištienos geriau atsisakyti, nes vištos auginamos netinkamomis sąlygomis, o tam, kad augtų greičiau, jos maitinamos hormonais. Tačiau tai tik dar vienas nepagrįstas mitas.

Europos Sąjungos institucijos labai griežtai kontroliuoja ir paukščių augintojus, ir jų gamintojus. Europos Sąjungos šalyse naudoti auginimo hormonus yra griežtai uždrausta. Todėl pirkdami Lietuvoje užaugintą ir parduodą vištieną galite būti ramus. Ji tikrai yra visada kokybiška, šviežia ir sveika.

Šaltinis: www.lrytas.lt


Atgal